Hey @Ryanair, la cât costă un zbor București – Timișoara cu voi, pot zbura cu @Tarom de două ori, la Business Class

12420 views

Compania irladeză low-cost Ryanair este cunoscută pentru faptul că ia peste picior alte companii aeriene câteodată.

Astăzi a fost rândul TAROM, iar motivul este unul simplu: compania aeriană românească tocmai ce a primit ieri în flota sa un nou Boeing 737-800NG, același tip de aeronavă folosită de Ryanair.

Însă, așa cum am scris mai pe larg ieri, TAROM  are noul avion cu o configurație de 189 locuri exact ca și în cazul aeronavelor irlandezilor – deci o densitate low cost.

Irlandezii au postat pe contul lor de Facebook un atac deloc subtil la adresa companiei românești.

Însă, TAROM  a reacționat foarte promt, publicând un comentariu chiar la post-ul Ryanair – incluzând un simplu printscreen unde se poate vedea titlul unei știri dintr-o revistă de business românească:

Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair: ”Urăm numai bine TAROM şi vom fi mereu îndatoraţi acestei companii”

 

Citeşte şi analiza Miles.ro despre cum a crescut compania low cost Ryanair folosindu-se la început de piloții și avioanele TAROM

RYANAIR: SCURTĂ ANALIZĂ DESPRE COMPANIA CARE FOLOSEA AERONAVE TAROM ÎN ANII ’80 ȘI ARE ACUM 328 DE AVIOANE

 

Cum să zbori cu TAROM business class la jumătate de preț față de o companie low cost!

Și totuși, Tarom nu e chiar o companie așa scumpă, iar acum mă voi limita la un exemplu legat de una dintre cele mai pline rute interne – București – Timișoara. Să facem o simulare pentru un zbor dus-întors, 27-29 mai.

Dacă vrei să pleci sâmbăta asta din București spre Banat și să te întorci luni seară (dimineață nici una dintre cele două companii nu mai are locuri disponibile), un bilet la Ryanair costă până la de două ori un bilet TAROM la Business Class.

Astfel, dacă nu ai nevoie de bagaj de cală, la Ryanair scoți din buzunar „doar” 530,72 euro.

Vrei un bagaj de cală și posibilitatea selectării locului la bord și prioritate la îmbarcare? Atunci 620 euro este tariful. Iar dacă vrei să beneficiezi de tariful Business Plus – care pe lângă cele de mai sus permite schimbări nelimitate gratuite ale zborului, atunci trebuie să plusezi până la 692,32 euro.

Click pe pozele de mai jos pentru a te convinge!

 

 

 

 

 

 

La TAROM, singurul loc disponibil pentru sâmbătă dimineață este un loc în cabina Business. Pentru returul de luni sunt locuri și la Economy, dar am zis că vrem totuși Business dus-întors!

Și Business înseamnă:

  • ghișeu dedicat pentru check-in la aeroport și îmbarcare prioritară (Sky Priority)
  • selecția locui în avion în primele rânduri ale aeronavei
  • trei bagaje de cală dus-întors
  • două bagaje de mână
  • acces la Business Lounge-urile din aeroport
  • schimbări gratuite nelimitate a zborurilor

Costul? 337,42 euro, dus-întors! 

 

Deci, hey @Ryanair, la același preț cât pentru un zbor București – Timișoara – București cu voi, pot zbura cu @TAROM de două ori, la Business Class. 

 

PS – Ryanair are faimoasele sale tarife (locuri limitate) de 3,99 sau 4,99 sau 9,99 euro/segment pe multe din rutele sale. Însă, dincolo de aceste tarife bune de marketizat, realitatea prețurilor mici nu este mereu reală… 🙂

PS2 – tarifele și disponibilitățile prezentate mai sus erau reale la momentul publicării articolului. Foto deschidere: Cristian Curus, miles.ro

 

Comments (6)

  1. Vai ce kkt de articol.
    Faci comparatie intre o companie de linie si un low cost – o tampenie.
    Daca faci rezervarea din timp cu Ryanair poti zbura si cu 9 lire spre TSR.
    Am lucrat vreo 20 de ani la Tarom si iti poti spune ca e o companie de rahat, doar oameni ce lucreaza acolo o mai tin la suprafata.
    Tot va laudati cu ce avion a luat Taromul..intrebarea mea este la ce bani? Stii dupa Petre Roman ce a cumparat niste avioane second mai scumpe decat unele noi a venit si Brutareasa ce a achizitionat avioane la dublu pret fata de Bluair unde era in cosiliu de administratie in timp ce era director si la TAROM.

    1. Asa cum am mai spus intr-un comentariu, articolul prezent l-am scris pentru ca mi s-a parut totusi deplatsa miscarea de guerilla marketing a Ryanair si pentru ca ceea ce spuneau ei nu era 100% adevarat. Am raspuns in acelasi stil utilizat de Ryanair, fiind oarecum amuzat si de ce a facut Ryanair, cat si de raspunsul TAROM.

      Faptul ca poti lua bilete din timp cu 9 euro/lire e un lucru bun. Dar, asa cum am mai spus mai sus, diferenta pentru ca o cursa unde Ryanair (sau orice alta companie low cost) vinde bilete la acest tarif sa fie profitabila este achitata de oamenii care cumpara bilete cu cateva zile inainte de zborul propriu zis!

      Legat de afirmatiile tale la adresa noii aeronave, mi-ar fi placut sa citesti si alte articole publicate pe acest blog si ai fi vazut ca am fost destul de critic la adresa inchirierii lor cu niste costuri destul de mari pentru o companie care are pierderi enorme…

  2. Diferenta dintre companii nu este data numai de configuratia avionului.

    Diferenta se face la check-in, tipul de scaune din avion (low confort sau confort plus), service-ul in timpul zborului (chiar dak companiile cu traditie nu mai ofera cine stie ce), procedurile de decolare / aterizare (vezi la low-cost ca iti bubuie urechiile la coborare) si cel mai important de pregatirea echipajelor dpdv al safety-ului.

    Eu la asta ma uit cand cumpar un bilet de avion…

    1. Cred ca din punct de vedere al safety-ului nu e cazul sa iti faci totusi griji – si comapniile low cost se supun acelorasi standarde internationale ca si cele de linie.

      De exemplu, mentenanta WizzAir este realizata de Lufthansa Teknic.

      Ca rotatia avioanelor la companiile low cost este mai mare decat la companiile de linie, este adevarat, dar nu inseamna ca siguranta la bord este mai scazuta.

      Incidente pot aparea la toate companiile aeriene, insa sa speram ca nu sunt soldate cu victime! E cel mai important.

      Personalul de bord este totusi pregatit sa faca fata oricaror situatii, chiar si celor mai extreme!

      Legat de confort si servicii, da companiile de linie au o calitate a serviciilor, dar asta se va reflecta mereu in tarifele practicate! Si, tot mai multi pasageri, cauta pretul cel mai mic…

  3. Nu știu ce afaceri aveți cu Tarom, dar aici e o minciună grosolană.
    Probabil ați căutat mult un exemplu în care să fie mai scump Ryanair. Am căutat și eu, dar se vede de fapt și în poza postată de voi că în toate celelalte zile prețul e mult mai mic și cu cât ne depărtăm de ziua căutării cu atât e mai mic.
    Eu n-am mers niciodată cu Ryanair, dar am mers de multe ori cu avionul și aproape tot timpul cu low cost care e tot timpul (dar tot timpul) mult mai ieftin decât Tarom.
    E trist că faceți prostii de genul ăsta. Tarom trebuie depolitizată și eficientizată, nu e cazul să ascundem gunoiul sub preș…

    1. Salut! In primul rand multumesc de comentariu. In al doilea rand citeste te rog ultimele articole – am scris destul de mult si despre Ryanair si despre TAROM, in ambele cazuri cu bune si rele!

      O sa vezi din articole ca informatiile sunt echilibrate si ca nu sunt partizan cu nici una din companiile respective.

      Articolul prezent l-am scris pentru ca mi s-a parut totusi deplatsa miscarea de guerilla marketing a Ryanair si pentru ca ceea ce spuneau ei nu era 100% adevarat.

      Sunt momente in care Ryanair are preturi extrem de bune si foarte mici, altele cand TAROM are un tarif mai bun decat companiile low cost (daca socotim bagajul inclus si alte servicii oferite).

      Ryanair, ca orice companie low cost, utilizeaza un sistem dinamic al preturilor, fiecare cursa avand un anumit “target” de incasari din vanzarea biletelor. In momentul in care vinzi multe bilete la un pret mai mic, anumite locuri vor avea tarife exagerate pentru a compensa “minusurile” locurilor vandute mai ieftin! E modelul low cost si pentru ei functioneaza… La companiile de linie modelul este linear si prestabilit, nu exista aceeasi dinamicitate!

      Promit un text pe aceasta tema, mai detaliat! Asa ca citeste miles.ro in continuare!

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *