Trei chestii despre noile aeronave TAROM – scaunele, catering la bord şi ferestre “lipsă”

910 views

Primul Boeing 737-800NG al TAROM din cele două închiriate pe 10 ani a sosit astăzi la Bucureşti şi am fost să îl întâmpin, dar să îi fac şi prima inspecţie!

Dacă o să ai bilet pe una din rutele pe care vor opera cele două avioane iată ce trebuie să şti!

Scaune low-cost, configuraţie low-cost

Botezată Sarmizegetusa, aeronava înmatriculată YR-BGJ este configurată într-o singură clasă, economică cu 189 locuri, aceeași configurație o găsiți și la cea mai mare companie low cost din Europa, Ryanair. Am scris de dimineaţă despre asta, pe larg aici. 

O dată ce am urcat la bordul noii aeronave, am inspectat puţin scaunele şi iată ce am constatat:

  • spătarul scaunelor este fix – ca la majoritatea companiilor low, nu vă puteţi lăsa scaunul “pe spate” pentru că spaţiul dintre scaune este mai mic decât la aeronavele mai vechi din flota TAROM
  • buzunarul scaunului încorporat în partea de sus a spetezei – la fel, ca în cazul companiilor low cost – buzunarul de plasă (flexibil) din faţa genunchilor lipseşte, spaţiul de depozitare fiind încorporat în partea de sus a spetezei (din plastic, deci inflexibil). Aici cel mai probabil ai loc să pui o revistă… pe lângă cele pe care TAROM  le distribuie la bord!
  • scaune model slim – faţă de celelelate scaune de pe aeronavele companiei, noile Boeing-uri sunt dotate cu scaune de ultimă generaţie, modele ergonomice mai slim, ceea ce permite companiilor low cost să aibă mai multe scaune la bord, dar fără a-l face pe pasager să stea cu genunchii la gât! 🙂

 

Citeşte şi analiza Miles.ro despre cele două aeronave noi achiţionate de TAROM

ANALIZĂ: TAROM ÎNCEPE MODERNIZAREA FLOTEI CU DOUĂ AVIOANE BOEING 737-800NG DESTUL DE SCUMPE

 

Catering. Faza pe încălzirea mâncării.

TAROM va opera cu noile Boeing-uri în principal pe rute destul de lungi – Madrid, Amsterdam, Valencia şi Alicante – deci rute lungi, pe care încă se mai servesc meniuri cu mâncare caldă.

Ştiind că aeronava vine în configuraţie low cost, am întrebat dacă există cuproare pentru încălzirea mâncării la bord.

De ce am întrebat? Pentru că în cazul companiilor low cost se serveşte mâncare rece de regulă, iar pentru încălzirea produselor care necesită acest lucru există unul, maxim două cuptoare micuţe. În cazul în care compania are incluse meniuri calde contra cost, tot aceste cuptoare sunt utilizate.

Aeronavele TAROM vin cu două cuptoare în partea din spate a aeronavei, a căror capacitate este de puţin peste 60 porţii de mâncare. Astfel, pentru 189 de pasageri – dacă avionul este 100% plin – se va încălzi mâncarea în trei tranşe şi… puţin!

 

Citeşte pe Miles.ro

TAROM ADOPTĂ PARȚIAL MODELUL LOW COST ȘI RENUNȚĂ LA BUSINESS CLASS

 

Atenţie la rândurile cu “ferestre lipsă”

Atunci când vă este permis să pre-selectaţi locul în avion sau la check-in online, fiţi atenţi că la anumite rânduri ferestrele sunt mai prost poziţionate.

Rândurile 11 şi 12 (partea stângă a aeronavei), scaunele A, B şi C sunt cele afectate de configuraţia aeronavei. Vedeţi mai jos şi o imagine din exterior şi una din interior.

Aceeaşi regulă şi pe partea dreaptă a aeronavei, deci locurile D,E şi F.

Concluzii

Primele două puncte explicate mai sus nu înseamnă că TAROM  se transformă 100% într-o companie low cost.

Cele două aeronave închiriate de operatorul român trebuiau să ajungă la compania low cost turcă Pegasus Airlines, care companie s-a răzgândit că le mai vrea – optând pentru o flotă alcătuită numai din Airbus-uri.

TAROM, aflat în faţa unei veri extrem de pline – cu charterele care stau să înceapă – a optat pentru aceste aeronave pentru a acoperi deficitul.

Dacă va schimba configuraţia scaunelor, adică dacă va micşora totatulul de scaune de la bord şi va oferi şi clasa Business în lunile care vine, rămâne de văzut.

Cert este că scaunele nu se vor “da pe spate”… 🙂

 

Foto: Cristian Curus, miles.ro

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *