Paris Air Show 2017: BlueAir ar putea comanda 20 de aeronave Boeing 737 MAX (surse)

740 views

Compania low cost BlueAir ar putea surprinde luni la show-ul aviatic de la Paris cu o comandă impresionantă de 20 de aeronave din noua familie Boeing 737 MAX. 

 

Urmărește miles.ro, pagina de Facebook și contul meu de Instagram pentru cele mai noi informații de la Paris Air Show 2017.

 

Bloomberg informează că în principal compania ar fi interesată de 20 de aeronave, însă ar putea mări comanda până la 50 de aeronave.

 

Surse din cadrul companiei BlueAir au declarat pentru miles.ro că o delegație BlueAir va fi prezentă la evenimentele din primele zile ale Paris Air Show 2017 și că discuțiile cu Boeing sunt avansate și că “am putea avea parte de o surpriză săptămâna viitoare”.

 

Întrebată de numărul de aeronave vehiculat de Bloomberg, sursa citată a spus că se dorește o comandă fermă și un “option” (număr de aeronave trecute în contract la care BlueAir ar putea renunța ulterior sau le-ar putea converti în alte tipuri de aeronave Boeing decât cele dorite inițial).

 

Este interesant de văzut pentru ce model din familia 737 MAX ar opta compania românească.

 

Familia Boeing 737 MAX este alcătuită din aeronave de ultimă generație cu care producătorul american dorește să înlocuiască modelele Next Generation (NG):

  • MAX 7 – 138>172 locuri, înlocuitorul lui Boeing 737-700NG (primul zbor comercial va avea loc în decembrie 2017)
  • MAX 8 – 162>197/200 (denumit MAX 200) locuri, înlocuitorul lui Boeing 737-800NG.
    Este și primul model din seria MAX lansat comercial, prima astfel de aeronavă (înregistrată 9M-LRC și cu 180 de locuri) zburând din data de 22 mai 2017 pentru Malindo Air (Malaezia). Următorul operator care va primi noul MAX 8 va fi Norwegian (pe 29 iunie), iar cel de-al treilea va fi Southwest (companie low cost din Statele Unite ale Americii)
  • MAX 9  – 178 > 220 locuri, model al cărui prim prototip abia a ieșit din fabrică și care a zburat prima datâ în luna aprilie a acestui an.

 

Pe lângă modelele de mai sus, Boeing mai dezvoltă și modelul Max 10X, care să concureze cu noul Airbus 321neo din punct de vedere al numărului de locuri, al distanței pe care o poate parcurge și, evident, din punct de vedere al costurilor de operare per pasager transportat.

 

Dacă aș intui cred că ar fi vorba de modelul MAX 200, care ar avea cu maxim 11 locuri în plus față de cele mai mari Boeinguri din flota actuală a BlueAir – 737-800NG cu 189 de locuri. 

 

Aș fi impresionat dacă BlueAir ar lua și câteva 737 MAX 9. În acest caz, din nou cred că ar merge pe modelul cu 220 de locuri, densitatea cea mai mare putând genera și profituri mai mari pe cursele operate de aceste aeronave.

 

Flota actuală a BlueAir are 29 de aeronave și are o medie de vârstă de aproximativ 20 ani, cele mai tinere fiind aeronavele Boeing 737-800NG (proaspăt preluate de la low cost-ul Pegasus Airlines), în timp ce veteranul flotei este un Boeing 737-300 (înregistrat YR-BAF) care are 28 de ani. Compania va mai primi în flotă încă una sau două aeronave aeronave în decursul următoarelor săptămâni, ambele 800NG.

 

Citeşte şi analiza Miles.ro despre cele două aeronave noi achiţionate de TAROM

ANALIZĂ: TAROM ÎNCEPE MODERNIZAREA FLOTEI CU DOUĂ AVIOANE BOEING 737-800NG DESTUL DE SCUMPE

 

Bloomberg estimează, pe baza prețului de listă, că cele 20 de aeronave costă aproximativ 1,8 miliarde de dolari. Însă companiile aerine primesc discount-uri considerabile atunci când comandă un număr mai mare de aeronave.

 

În plus, semnările de contract la evenimente precum Paris Air Show aduc noi reduceri pentru companiile aeriene, deoarce un numpr mare de aeronave comandate va atrage în viitor noi și noi clienți.

Boeing se va bate cu Airbus la Paris pentru titul de compania cu cele mai multe comenzi ferme. Rămâne să vedem zilele viitoare cine câștigă acestă “competiție”.

 

MAX 200, favorit pentru companiile low cost

Modelul MAX 200 este unul vânat de majoritatea companiilor low cost datorită costurilor scăzute de operare, lucru care generează profituri mai mari. Boeing spune că față de modelul 737-800NG, costurile de operare per pasager transportant sunt cu 20% mai mici, respectiv 5% mai mici decât al modelului de bază MAX 8.

 

Ryanair a comandat deja, încă din 2014, 200 de aeronave Boeing 737 MAX 200 (100 ferme, 100 în “option”), compania fiind și prima care opera aeronava, începând cu finalul lui 2018 sau nceputul lui 2019.

 

În plus, GECAS – una dintre cele mai mari companii de leasing de aeronave din lume – a dat o comandă de 170 de MAX 8 și MAX 200.

 

La Paris Air Show Boeing va aduce printre altele și un  737 MAX 9, în timp ce Airbus va prezenta noul Airbus 321neo.

Și, la final, un video cu Boeing MAX 8.

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *