Paris Air Show 2017: Blue Air își înnoieşte flota cu 12 de avioane Boeing 737MAX 8

1015 views

Compania românească Blue Air a dat o comandă fermă pentru 6 aeronave Boeing 737 MAX 8 și două opțiuni pentru același tip de aeronavă la Paris Air Show 2017.

Avioanele vor începe să fie livrate începând cu cel de-al doilea semestru al anului 2019.

“Nu le putem primi mai devreme din cauza întârzierilor care există la livrarea motoarelor”, a explicat Tudor Constantinescu, directorul comercial al Blue Air, pentru miles.ro.

Doar două aeronave 737 MAX8 vor intra în flota Blue Air în 2019, urmând ca încă două să vină în 2020.

 

În plus, compania românească a mai anunțat că va mai închiria încă 12 aeronave de la Air Lease Corporation după cum urmează:

  • șase Boeing 737 MAX 8 (același avion cu cele achiziționate direct de la Boeing)
  • șase Boeing 737 800 Next Generation – compania are deja 10 astfel de aeronave închiriate în flota sa

În total, Blue Air va primi în flota sa 20 de aeronave, având posibilitatea de a mai lua încă două conform opțiunii solictate Boeing.

O surpriză destul de mare o reprezintă numărul de locuri pe care aeronava le va avea la bord. În condițiile în care se pot “înghesui” până la 200 de pasageri în noul MAX 8, Blue Air a optat pentru o configurație ceva mai relaxantă.

“Aeronavele MAX 8 vor fi configurate cu 189 de locuri, la fel ca toate Boeing 737-800NG-urile pe care le avem acum în flotă”, a spus pentru miles.ro, Gheorghe Răcaru, directorul general al Blue Air.

Eu mă așteptam ca modelul 737 MAX 8 să vină într-o configurație low cost, cu 197-200 de locuri, precum cele luate de Ryanair (care are o comandă de 200 de astfel de avioane).

 

Modelele clasice, ies încet – dar sigur – la pensie

Cele șase Boeing 737 800 Next Generation vor intra în flotă mai rapid decât modelul MAX, începând cu toamna acestui an, când compania va primi două aeronave, urmând ca restul să fie livrate în primăvara și vara lui 2018.

Constantinescu a mai spus că planul este ca aeronavele noi să înlocuiască treptat aeronavele mai “învârstă”, din seriile 737 Classic -300, -400 și -500.

“Ne dorim să renunțăm treptat la seria Classic și să adoptăm numai modelele noi de la Boeing”, a mai spus Constantinescu.

 

Valoarea tranzacției, 600 de milioane de dolari

Referinduse la cele șase aeronave luate direct de la Boeing, Răcaru a spus că valoarea acestora se apropie de 600 milioane de dolari.

Directorul general al Blue Air nu a menționat când vor începe plățile și care sunt efectiv tranșele de plată pentru noile avioane.

 

Modelul MAX 8, proaspăt lansat în serviciul comercial

Modelul MAX 8 poate avea între  162 și 197/200  (denumit MAX 200) locuri și este versiune mai nouă – mai evoluată tehnologic și mai economică a lui Boeing 737-800 Next Generation.

Este și primul model din seria MAX lansat comercial, prima astfel de aeronavă (înregistrată 9M-LRC și cu 180 de locuri) zburând din data de 22 mai 2017 pentru Malindo Air (Malaezia).

Următorul operator care va primi noul MAX 8 va fi Norwegian (pe 29 iunie), iar cel de-al treilea va fi Southwest (companie low cost din Statele Unite ale Americii).

 

Air Lease Corporation este aceeași companie de unde TAROM a închiriat în urmă cu numai o lună, pe o perioadă de 10 ani, două aeronave Boeing 737-800 Next Generation, așa cum miles.ro a scris în mai multe rânduri.

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *