Ryanair, o singură rută nouă de la baza din București, dar speranţe pentru rute noi în 2017

1920 views

UPDATE, 16 februarie 2016

Șeful companiei irlandeze, Michael O’Leary, a venit la București pentru prima dată în ultimii 20 de ani pentru a anunța planurile celei mai mari companii low cost pe piața europeană.

Pe scurt, de la conferinţa de presă:

  • trei aeronave la Bucureşti
  • o singură rută nouă din 1 noiembrie 2016: Timişoara
  • ce sfaturi are şeful Ryanair pentru TAROM şi ce spune despre Wizzair, mai jos în articol
  • bilete de avion de la 9,99 euro/segment

În stilul caracteristic a început conferința într-un ton amuzan: “Șșșșhhhh”, spune O’Leary adresându-se jurnaliștilor prezenți la eveniment și care încă se foiesc să-și găsească locurile, luați prin surprindere de intrarea rapidă a directorului companiei. “Suntem Ryanair deci ne place să începem la timp”, a continuat acesta, râzând complice și gândindu-se că evenimentul începe cu zece minute mai târziu.

IMG_5166

O’Leary nu a adus neapărat noutăți în fața presei, pentru că detaliile legate de bazele de la București și Timișoara se cunoșteau deja. Se așteptau noi rute.

Compania anunță că din data de 1 noiembrie 2016, vor fi la București trei aeronave – nu doar două după cum miles.ro anunțase deja de săptămâna trecută. Cele trei aeronave vor opera pe rutele deja existente.

“Pentru această toamnă vom adăuga doar zborurile spre Timișoara”, a spus CEO-ul companiei. Zborurile pe această rută internă nu pot fi încă rezervate online, însă clienții vor avea acces la ele în maxim trei săptămâni, începând de astăzi.

“Dacă vor urma alte destinații acestea vor fi operate abia din vara lui 2017”. Orarul de vară pentru anul viitor debutează pe 27 martie 2017, deci în toamnă compania este așteptată să facă noi anunțuri.  

“Vrem rute pe care să le putem opera pe tot parcursul anului”, spune O’Leary, întrebat dacă ar Ryanair ar deschide rute către insulele grecești sau insulele Baleare, destinații de vacanță.

Astfel, destinațiile operate în această toamnă de la baza din București sunt: Atena, Bologna, Dublin, Madrid, Milano Malpensa, Milano Bergamo, Roma Ciampino, Bruxelles (Charleroi) și Londra Stansted.

IMG_5177

Wizzair este “high fare airline” consideră șeful CEO, spunând despre companie că practică tarife cu până la 50% mai mari decât Ryanair.

“Pentru a sărbători noua noastră bază din București, scoatem la vânzare locuri la prețul promoțional de doar 9.99€ pentru călătorii în Martie, care trebuie rezervate până cel târziu Joi, (18 Feb). Pentru a evita epuizarea locurilor promoționale, clienții trebuie să acceseze www.ryanair.com pentru rezervări”, a mai spus şeful companiei.

 

Sfaturi pentru compania naţională TAROM

“Ryanair nu ar fi reusit sa fie ceea ce este astazi fara Tarom, fără inginerii săi”, recunoaște directorul celei mai mari companii low-cost din Europa, companie care în peioada 1986-1994 a utilizat șase aeronave închiriate de la TAROM pentru a-și dezvolta business-ul.

Despre condițiile actuale de piață acesta spune că este greu pentru TAROM să reziste in actualele conditii de piață. “Trebuie să-și găsească o intrare într-una dintre cele trei mari alianțe globale AIrFrance-KLM, AIG (n.a. – compania care deține British Airways, Iberia și Vueling) sau grupul Lufthansa (n.a. – Lufthansa, Austrian și Swiss), altfel nu vor rezista mai mult de 10 ani”, a spus O’Leary.

Sacii de bani ai irlandezilor

Prima companie din lume care a transportat peste 100 milioane de pasageri în decursul a 12 luni – (101,4 milioane), anunţa la 1 februarie că profitul pe al treilea trimestru al anului trecut este de 110 milioane de euro, mai mult decât dublu faţă de aceaşi perioadă a anului trecut.

Această creştere, combinată cu prețul petrolului – ajuns la un minim istoric, va permite companiei irlandeze să își extindă în perioada 2016-2017 operațiunile și în piețele unde până acum a activat sporadic sau a avut tentative eșuate. Petrolul se comercializează acum la aproximativ 30 de dolari pentru un baril, în timp ce în februarie 2012 același baril costa aproximativ 140 de dolari.

Oficialii companiei au spus în cadrul unei conferințe de presă de la începutul lunii februarie, că stocul de combustibil pentru anul 2017 este deja negociat în proporție de 95%. Procesul se numește “hedging” în aviație și permite operatorilor aerieni să achiziționate cantități foarte mari de kerosen, în avans, la prețurile din momentul negocierii. Compania vrea să extindă beneficiile prețului mic al petrolului și pentru 2018, având un necesar de aproximativ 65% din necesarul acestui an deja negociat. Astfel, compania va putea continu scăderea tarifelor pe rutele operate. 

 

ARTICOL INIȚIAL

Compania Ryanair, cel mai mare operator low-cost din Europa, va deschide o bază operaţională cu cel puţin două aeronave la Bucureşti, începând cu data de 1 noiembrie 2016.

Analizând orarul de iarnă al companiei am observat operarea a două curse zilnice cu plecări matinale din Bucureşti, după cum urmează:

FrecvenţaNumărul zboruluiPlecare dinOră decolareSosire înOră aterizare
ZilnicFR 2102București06:45Bruxelles Charleroi08:45
ZilnicFR 2101Bruxelles Charleroi09:10București12:55
ZilnicFR 3993București07:00Milano Bergamo08:15
ZilnicFR 3992Milano Bergamo08:40București11:55
ZilnicFR 2514București15:45Madrid18:35
ZilnicFR 2513Madrid19:10București23:50

În zilele de vineri şi duminică, compania va mai opera două frecvenţe de seară între Milano Bergamo şi Bucureşti, însă va utiliza un avion de la baza aeroportului italian.

Cursele actuale din/spre Atena, Bologna, Dublin, Madrid, Milano Malpensa şi Roma Ciampino rămân operate cu aeronave bazate pe aceste aeroporturi.

În condiţiile date este de văzut care vor fi rutele noi pe care Ryanair le va lansa de la Bucureşti, cele două aeronave care vor zbura pe rutele de mai sus fiind libere o dată cu revenirea pe Otopeni.

Bucureştiul devine astfel a doua bază a operatorului irlandez, după Timişoara.

De la 1 noiembrie compania va avea o aeronavă pe aeroportul bănăţean şi va avea curse spre Bruxelles (Charleroi), Milano Bergamo, Londra Stansted, Berlin, Dusseldorf Weeze şi Frankfurt Hahn, precum şi spre Bucureşti.

Pentru Timişoara – Bucureşti – Timişoara, operatorul va utiliza aeronava de la Timişoara pentru zborul de dimineaţî, în timp ce pentru frecvenţa de seară se va utiliza avionul de la Otopeni, orarul de zbor fiind următorul:

FR435 Timişoara (TSR) 07:00 – Bucureşti (OTP) 08:00
FR309 Timişoara (TSR) 19:25 –  Bucureşti (OTP) 20:25

FR436 Bucureşti (OTP) 08:25 – Timişoara (TSR) 09:25
FR308 Bucureşti (OTP) 18:00 – Timişoara (TSR) 19:00

 

Ştire în curs de actualizare

 

 

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *