Emirates, zboruri Dubai – București, și poate ceva trans-atlantic mai departe? PLUS: Qatar zboară zilnic spre România

3867 views

Compania aeriană Emirates va începe să opereze zboruri regulate între București și Dubai, începând din acestă toamnă, scrie Cristina Toader, în exclusivitate, pe blogul ei, începând cu luna septembrie a acestui an.

Compania va opera un zbor pe zi, cu următorul orar de zbor:

EK 113 Dubai 07:55 → București  12:05 (durată de zbor 5h10min)
EK 114 București 16:50 → Dubai 22:30 (durată de zbor 4h40min).

Zborurile vor fi operate cu o aeronavă Airbus 330, configurată cel mai probabil în două clase – Business (27 locuri) și Economy (251 locuri).

Conform informatiilor disponibile pe intranetul companiei, aeronava sosită la București nu va pleca în aceeași zi, ci în următoarea, astfel că – teoretic – există șanse să vedem în jurul prânzului câte două Airbus 330 ale Emirates la Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Adăugarea Bucureștiului pe harta destinațiilor Emirates, vine în completarea unei exapansiunii pe care compania o face din această toamnă în regiune, fiind deja anunțate zborurile directe către Oslo (din 2 septembrie), Bruxelles (din 5 septembrie) și Budapesta (din 27 octombrie).

Astfel, românii vor putea călători spre Asia, Australia și Noua Zeelandă mai rapid, via Dubai.

Emirates, un avion mult prea mare pentru piața românească?

Ceea ce mi se pare ciudat în momentul de față, legat de această știre, sunt următoarele:

  • aeronava Airbus 330 este un pic cam mare pentru traficul pe care îl poate genera piața locală, în condițiile în care zborurile directe spre Statele Unite ale Americii (atât ale TAROM-ului, cât și ale companiei Delta) nu erau profitabile, deși traficul între cele două țări a tot crescut în ultimii ani. Așadar, 251 locuri în clasa economică, zilnic, mi se pare un pic cam mult, chiar dacă compania va veni cu oferte atractive pentru destinațiile asiatice sau australiene.
  • layover-ul de peste 24 de ore pe care îl are aeronava este din nou prea mare, singura explicație fiind ori că va decola de la București spre altă destinațiie, întorcându-se a doua zi, fie va staționa la București pentru descărcare/încărcare cargo.

Acum, aș plusa un pic: layover-ul conform datelor disponibile pe intranetul companiei, este de 27 ore și 30 minute. Ar putea Emirates să opereze zboruri de la București spre…Statele Unite, de exemplu?

Rămâne de văzut după ce aflăm poziția oficială a companiei.

În plus, compania FlyDubai – subsidiara low-cost a Emirates – operează deja zboruri între Dubai și București, de patru ori pe săptămână cu aeronave Boeing 737-800. În momentul de față, pe site-ul companiei FlyDubai sunt disponibile bilete pentru zboruri până în martie 2015, inclusiv.

Qatar Airways, zboruri zilnice Doha – București

În același timp, compania Qatar Airways a anunțat creșterea numărului de zboruri între Doha și București, compania urmând să opereze o cursă zilnică, începând cu data de 2 octombrie. La cele cinci frecvențe actuale se adaugă câte una pentru fiecare zi de duminică și marți, orarul fiind același pentru toate zilele:

QR 219 Doha 08:10 → București   13:05 (durată de zbor 4h55min)
QR 220 București 18:25 → Doha 22:55 (durată de zbor 4h30min).

În contrast cu abordarea Emirates, Qatar Airways utilizează un Airbus 320, configurat cu 12 locuri în clasa Business și 132 de locuri în clasa Economy.

În plus, aeronava preia și pasageri de la Sofia, după următorul orar de zbor:

QR 219 București 14:15 → Sofia  15:15 (durată de zbor 1h)
QR 220 Sofia 16:30 → București 17:25 (durată de zbor 55min).

Oricum, sunt curios ce strategie va adopta Emirates pentru piața românească și dacă Qatar va renunța sau nu la operarea conexiunii București – Sofia – București.

Sursă foto

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *