Ce trebuie să știți despre Qatar Airways (video)

3198 views

Pentru mulți, Qatar Airways nu spune foarte multe lucruri, însă compania este una care a reușit să se impună la nivel mondial și care se află într-o continuă expansiune.

Lansată pe 20 ianuarie 1994 de statul Qatar (50% din acțiuni) împreună cu mai mulți investitori privați (50%), compania qatareză a reușit să se extindă în toată lumea.

Qatar Airways are o o flotă de 94 de aeronave, marea majoritate fiind produse de Airbus:

13 Boeing 777-300ER
8 Boeing 777-200LR
4 Airbus A340-600
16 Airbus A330-200
13 Airbus A330-300
11 Airbus A321-200s
17 Airbus A320

Aeronave business
1 Airbus A319CJ
2 Airbus Long Range A319LR
2 Bombardier Challenger 605
1 Bombardier Challenger 300
1 Bombardier Global 5000

Aeronave cargo
2 Boeing 777F Cargo Freighters
3 Airbus A300-600 Cargo Freighters

Flota companiei qatareze se va mări în următorii ani. Cele mai multe aparate sunt tot Airbus:

5 Airbus A380-800 (primul va începe să opereze în 2012)
20 Airbus A350-800 (2014)
40 Airbus A350-900 (2013)
20 Airbus A350-1000 (2015)

În acest an, compania va primi în flotă și primele aparate Boeing 787 Dreamliner, comanda totală fiind de 30 de astfel de aparate. În ciuda întârzierilor pe care Boeing le-a avut în livrarea aeronavelor Dreamliner, Qatar Airways și-a păstrat comandă fermă, având de asemenea opțiunea de a mai comanda încă 30 de astfel de aparate de zbor.

Ce rost are un zbor București – Doha

Are! Cine dorește să zboare spre destinații din Orientul Mijlociu, Asia și Oceania, poate salva – pe anumite rute – timp prețios. Astfel, călătoriile făcute până acum prin Paris, Frankfurt, Munchen sau Viena pot deveni mai scurte cu câteva ore, grație faptului că pentru a ajunge în est călătorul nu trebuie să zboare mai întâi spre vest.

Prețurile pentru zboruri spre Tokio, Beijing, Shanghai, Delhi, Maldive sau Melbourne sunt extrem de competitive. Asta este și normal pentru că ele trebuie sub cele practicate de companii precum Lufthansa, Austrian Airlines sau AirFrance-KLM.

Oricum, Qatar Airways se va lupta pentru pasageri cu Turkish Airlines, compania turcă extinzându-se foarte mult în ultimii doi ani, crescând numărul de aeronave precum și rutele pe care le acoperă. Astfel, pasagerii români pot călători către Asia și Oceania și via Istanbul.

Bătălia nu se va da numai la numărul de ore pe care-l are itinerariul cumpărat și prețul de achiziție al biletelor, ci și pe serviciile oferite și calitatea acestora. Rămâne de văzut dacă Turkish Airlines și Qatar Airways vor reuși să bată companiile aeriene care ofereau până acum cele mai bune zboruri către est.

Câștigă mile cu fiecare zbor al Qatar Airways… de două ori

Ei bine, Qatar Airways are două programe de fidelizare a pasagerilor! Două… ați înțeles bine!

Bonus Qmiles este programul dedicat celor care cumpără biletele de avion online și oferă 500 de mile bonus pentru fiecare călătorie. Cei care se înscriu în program vor beneficia de 2000 de mile cadou de bun venit în program!

Însă, aceste mile se acordă numai dacă (tricky part!) achiziționarea biletului se face direct pe site-ul companiei aeriene – qatarairways.com – nu din agenții de turism sau de pe alte site-uri care comercializează bilete de avion.

În cazul Bonus Qmiles trebuie să mai știți că:
– în cazul în care pe același bilet călătoresc mai mulți pasageri, numai primul din listă va primi milele
– numărul unic al fiecărui pasager înscris în programul Bonus Qmiles trebuie inserat în formularul de rezervare înainte de cumpărarea biletului
– milele vor apărea în contul Bonus Qmiles doar după ce călătoria s-a încheiat
–  dacă un pasager nu va zbura toate segmentele de pe un bilet cele 500 de mile nu vor fi acordate.

Privilege Club este cel de-al doilea program de fidelizare al Qatar Airways, destinat de această dată fiecărui pasager. Astfel, fiecare zbor vă poate aduce un anumit număr de mile – Qmiles – cu ajutorul cărora veți putea achiziționa mai târziu bilete de avion gratuite (se achită taxele de aeroport și, în anumite cazuri, o taxă fixă de 25 sau 50 de dolari).

Astfel, pentru un zbor București – Doha – București, minimul de mile pe care le puteți câștiga este 974.

În momentul în care un călător se înscrie în programul Privilege Club va fi înscris pe prima treaptă a programului. Apoi, pentru fiecare călătorie va primi puncte Qpoints (puncte, nu mile!!!) care-l vor ajuta să urce pe următoarele trepte ale programului – Burgundy, Silver și Gold. Cu fiecare treaptă urcată, la fiecare călătorie pasagerul va primi mai multe mile.

Pentru a trece de la prima treaptă la statutul Privilege Club Burgundy călătorul va avea nevoie de 50 Qpoints. Pentru un zbor între București și Doha călătorul va primi 20 de puncte, iar pentru retur la fel.

Dacă destinația este alta decât Doha, dar operată via Doha, la numărul de Qpoints pentru zborul București-Doha se va adăuga și numărul de Qpoint pentru al doilea zbor. Astfel, pasagerii pot intra în programul Burgundy chiar de la primul zbor dacă acesta nu are ca destinație finală Doha.

Astfel, un membru Burgundy poate primi cel puțin 1461 de mile pentru un zbor București – Doha – București, în timp ce un membru Gold va primi cel puțin 1948 mile.

Când vine vorba de

Care este locul cel mai bun la bord

Zborurile între Doha și București vor fi operate cu aeronave Airbus 320-232 configurate pentru a transporta 144 de pasageri (12 locuri în clasa Business și 132 locuri în clasa economică).

Rândurile de la ieșirile de siguranță pentru aceste aeronave sunt 14 și 15, SeatGuru.com recomandând ca cele mai bune locuri cele de pe rândul 15.

Iată mai jos și harta locurilor în aeronavele Airbus 320 ale Qatar Airways (click pentru a mări imaginea).

sursa foto

Comments (5)

  1. Pingback: Cine a fost ast?zi la inaugurarea zborului Doha – Bucure?ti, la Aeroportul Otopeni (galerie foto + video) ‹ Airclicks.net

  2. Cine stie sa-mi spuna , care ar fi avantajul zborului catre Melbourne? Se diminueaza timpul, numarul de tranzitari?, pretul ?
    multumesc

    1. 18h si 50min la dus, si vreo 21h si 45min la retur pentru 1330 euro. Cu Tarom + Emirates (si doua opriri la Istanbul si Dubai, la dus, si Dubai si Atena la retur) pretul este pe la 1340 si timpii de calatorie sunt vreo 25 de ore la dus si vreo 28 la intors.

  3. După părerea mea, Qatar se va lupta mai degrabă cu Emirates pentru piaţa din Asia, cu plecare din Bucureşti. Turkish mi s-a părut de fiecare dată scump, de aceea am preferat mereu Emirates, deşi nu ajunge aici. Au birou de ticketing în Bucureşti, iar legătura cu Istanbul ţi-o fac tot ei, prin Tarom.

    @maxim – am zburat cu Emirates până în Melbourne pentru simplul fapt că erau cu vreo 3-400 euro mai ieftini decât KLM, British etc. La vremea aia nu prea ştiam multe despre Qatar. Traseul a fost cu opriri în Istanbul, Dubai, Singapore şi în final Melbourne. Avantajul Qatar e că teoretic ai zbor direct din Doha (posibil cu oprire tehnică pe drum, tot prin zona Indochina), fără să mai tranzitezi Istanbul sau alt hub. Preţurile sunt comparabile Emirates-Qatar. La anul vreau să mă întorc în Australia şi aş schimba pe Qatar nu neapărat că pleacă din Bucureşti (cel puţin pt.mine asta nu contează), dar vreau să fac un stopover în Doha pt.vizită, că m-am săturat de Dubai.
    Deci, până la urmă contează preţul, că o fi o tranzitare mai puţin, când e vorba de o economie de 100 euroi sau mai mult, ce mai contează că stai la Istanbul încă 2 ore…?

    1. Turkish a mai lasat un pic garda mai jos in ceea ce priveste preturile si se vor bate destul de mult. Ramane de vazut si ce miscari vor mai face si alte linii aeriene din Golf. Gulf Air este una dintre ele…

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *